Vaknade upp sjukt motiverad!

Eftersom det är nytt år så kan man alltid använda det som en ny start. Man kanske inte lyckades nå sina mål innan nyår osv. Då kör vi om nu!! Här är lite tips som är super enkla som jag kommer följa. 
 
Ingen läsk förutom en dag i veckan. Drick vatten! 
Äta god sallad till varje måltid. Jag är medveten om att skolsalladen inte brukar vara så god, men det brukar alltid finnas något som funkar, t.ex rivna morötter. Bättre än ingenting!! Sen hemma vid middag, lägg ner det du tycker är gott i salladen, jag brukar gilla när det är avokado, tomater, gurka, vattenmelon är också sjukt gott men det har man inte ofta hemma! 
På kvällen när man blir hungrig och kan få ett sötsug. Ät frukt! Godare än vad man tror! Jag brukar skiva upp banan, apelsin, grapefrukt, kiwi osv. 
Exotic Fruits Wallpaper
Välj bort kolhydrater! Potatis, ris, pasta, ljust bröd, nudlar osv. Du behöver inte välja bort helt, men iaf minska. 
Ät protein, bra när man tränar! Får du inte i dig mycket protein (jag äter inte så mycket protein) då är det bra med proteinpulver efter träning! 
Gå ut och gå! När snön har smält mer, gå ut och spring! Iaf en gång i veckan, helst fler. 
Ät bra! Ät alltid frukost, frukt, lunch, mellanmål, middag. Det är bra att äta ofta, men i "små"mängder. då håller man sig mätt och man håller igång matsmältningen.
Ingen godis, chips, bakelser blablabla. Hitta andra saker du gillar som är bra för kroppen. 
Träna! Försök att träna 4 dagar per vecka ungefär. Men träna inte för mycket, du måste anpassa träningen till din kropp!
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0